Saturday, 19 May 2012

Mana satu fesyen tudung anda ?

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ ♥


masa tengah BW miraa terbaca post Ain tentang ini . Sejujurnya sebelum ini miraa tak tahu tentang fesyen hijab kaum yg lain . Tidak dinafikan yg bermaca-macam fesyen bertudung skrg tapi fesyen yg betul atau salah ? Entah lah miraa takut untuk mencungkil dalam-dalam pasal ni ^w^
"sesiapa yang menyerupai sesuatu kaum , maka TERMASUK dia di dalam golongan mereka"
(Riwayat Abu Daud , Disahihkan oleh Ibnu Hibban)
So kalau korang perasan yg gaya bertudung korang bukan seperti musliim , tukar lah ye ? lagi satu , memang sedih bila tengok orang pakai tudung pendek  yg membolehkan tengkuk & dada dilihat. Apa salahnya kalau kita melabuhkan tudung ? Malu untuk digelar ustazah ? Lebih baik digelar ustazah daripada dicakap bukan-bukan kelak .  Fikir-fikirkan lah :)

# Ada silap dan salah tolong perbetulkan . 
Share:

8 comments:

  1. akak ..sabian tu kaum apa ?

    ReplyDelete
  2. act, tak salah kite nak berfesyen ikot fesyen ape pon. asalkan tak langgar hukum syarak. :D

    ReplyDelete
  3. kaum Sabian tu kaum yg menyembah api .

    ReplyDelete
  4. dalam adab berhias diri kte kne larang utk berpakaian yg melambangkan agama lain . so fesyen tudung kat atas tu bukan eh ? :)

    ReplyDelete
  5. http://id.answers.yahoo.com/question/index?qid=20110227021026AAkPRlt <--- info selanjut nye pasal kaum sabian . dorang solat macam kite org islam tapi dorang tak cium lantai n hanye mnadap utara !

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi membaca , jangan lupa tinggalkan komen :)
Fikir semula sekiranya korang ingin meninggalkan komen lucah, ugutan, mengancam, identiti palsu, dan menyakitkan hati. Baca AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998. Oh, sebelum tu, tengok lah site awesome
ini