Friday, 22 March 2013

Sijil Pelajaran Malaysia #sad


Assalamualaikum . Huehihi :’D rasa nak jatuh lagi air mata ni bila nampak ayat SPM . Tadi pagi bangun dan dapat banyak message ucap good luck . Terharu . Hehe dan semalam pula Mr.Sayang ada call . Hah tenang sikit :’3 hee dan tadi pagi awal bangun tapi tido alek sambil dengar JoHaRa dipagi Era . kikiki dan dorang pun story pasal SPM . Yg menarik minat denga tu kan kerja Engineer gaji 5 angka . Kikiki tak heran pun . Just terjaga ja denga tu tadi .

Lepas masuk kereta rasa nak turun ja tak nak pergi ke scola . Dah pakai seatbelt , semua scola pun dah nak dekat . Hoa ! ToT perasaan lain macam . Sampai situ satu pun rakan sekelas takde . Huu then fara sampai begitu juga dengan yg lain . Then tepat pukul 10 semua menjerit x’D ahhh ! Takut ! Haha then pintu dewan pun dah dibukak T^T ! Rasa nak lari! Kat meja 5 Teknologi belum ada cegu dan kitorang pun dah beratur . Cegu kitorang masuk je terus gelabah . Untung yg tahu awal result dorang . Then cegu sebut satu-satu nama . Tears . Kawan kite dah ramai nangis . “Nur Amira Atira” oh my god ! T^T jantung nak jatuh ! Miraa gulung slip tu dan bukak pelan-pelan . Tengok dari atas . Ada A !!! :’D weh aku dapat A ? Oh my god . Itu mengarut . Then turun sikit , makin jatuh . A then B then C . What ?! Aku kaut semua gred ke ? Yes . Masin mulut aku . Turun lagi bawah ada ABC lagi sekali tapi terus down . Down down down . Down gila . Seperti yg aku sangkakan memang PRINSIP PERAKAUNAN dengan ADDITIONAL MATHEMATICS aku bg spoil . Huu masa ni belum lagi menangis . Kawan miraa yg lain ada dapat 5A , 4A , dan sorang tu 7A .

Then jumpa cegu Esther (ICT) , kat situ tears mula jatuh . Sedih dengan amath . Memang lah saya tak suka tapi saya rasa saya mampu untuk dapat keputusan yg baik untuk itu . Nak mintak check smula tapi rasa nanti sia-sia . Then Jia and yg lain nak jumpa cegu Norlina (PA) . Hah kat situ dah lagi jatuh air mata T^T! Saya dapat result yg tak sedap untuk akaun but still lulus :’( huu saya takut sebab cegu dulu kata jangan jumpa dia kalau gagal . Memang tak gagal tapi kawan-kawan saya dapat keputusan yg baik :’( Jia ngan Tira memang dapat A . Fara ngan Lela dapat C+ . Saya ? Oh my gosh T^T dan saya rasa takut sangat nak jumpa dengan cikgu yg ajar saya amath sebab saya dah kecewakan dorang . T^T

Ayat mudah , keputusan saya A- A- B+ B+ B C+ C+ C D G . Kalau boleh , saya nak yg G tu berubah menjadi E . Biarlah tak kredit tapi saya taknak G dalam result saya . Rasa nak hantar pula permohonan untuk cek semula paper tu . Tapi tak pasti nak ke tak sebab yg bidang saya nak masuk semua tak ada kena mengena dengan itu . Now tak tahu nak masuk pergi mana sebab maktab memang dah tak akan diterima . Saya kekurangan 1 A . Masuk pom six pun tak nak sebab guru yg mengajar tu pun kata f6 sekarang sangat susah . Bukan tu je , dah memang  takde minat . Mungkin selepas ni terus apply keje kat pejabat . Pejabat ? Oh buat lawak kejap . Tapi kalau masin mulut ni siapa tahu saya dapat keje terus . Hihihi boleh kawin terus . haha

Kalau sambung belajar mungkin saya akan masuk politeknik macam MrSayang saya . Tapi tak tahu lah kat sabah atau snanjung . Tapi semua yg saya mohon ada kat Melaka . Eh ? Dekat je tu dengan N9 hiahaha . Apply nurse pun tak tahu dapat atau tak sebab saya tak pernah nampak nurse yg berbadan montel seperti saya ni . Isk . Dah tentu tak akan dipanggil temuduga pun bila saya nyatakan berat dan ketinggian saya . Masa depan yg cerah ? Mungkin . Kalau saya pasang lampu . Saya nak kata apa pun tak tahu sebab sangat kecewa dengan diri saya . Kawan saya dulu satu kelas , then pindah masuk aliran Sastera . Dia dapat 7A1B . Saya ? Puih . Buang pergi laut je lah slip tu . Saya sangat menyedihkan . Saya benci diri saya . Saya benci !!!!!!!!!!!!!
Share:

30 comments:

  1. tahniah and dont be sad, SPM hanya satu permulaan dlm hidup kita..in shaa ALLAH rezeki ALLAH tu ada d mana2 utk setiap hambaNya..dulu skolah dkt mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih ;') huuu . Amin .
      Dulu sch kat SMK Majakir . Mungkin saya kut pelajar paling teruk ka situ :'D

      Delete
    2. owh..SMK Majakir Papar :) xpa, jgn down, usaha lg ^^

      Delete
  2. sume ade dik...hehe
    spm bru permulaan...bole je smbg 2...
    dun give up okey... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan ? :'D mom kata "wah . semua gred bah dia ambil . tamak juga" ahaha :'C tapi mesti lagi cun kalau amath tu lulus kan ? Thanks sis :'3

      Delete
  3. takpy. mira dah cuba yg terbaik. apa pun tahniah :)

    ReplyDelete
  4. jgn sedih dah kira berjaya juga tu...permulaan untuk langkah ke hadapan..pilih jurusan yg kita minat..insya Allah berjaya..

    ReplyDelete
  5. sabar laa . aina pon result teruk jugak . kita sama-2 doa kay :) ada je peluang masa depan :)

    ReplyDelete
  6. Syaa punya PA dengan Addmath pun buat rosak slip. Dua subjek tu tak kredit. Menangis macam hape dekat rumah semalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama-sama lah kita terima :'D hahaha *tepuk bahu dia*

      Delete
  7. Replies
    1. tahniah ? :'D buka stret A pun hehehe

      Delete
  8. salam .. awak .. jangan sedih-sedih ok..
    apa-apa pun awak dah cuba usaha yang terbaik .
    awak .. mak cik kita pensyarah dekat maktab perguruan .
    die cakap.. cuba saja apply jadi cikgu .. Dapat ke tidak itu belakang cerita..
    Kita pun, keputusan lebih kurang awak saja..
    be happy oke..
    smile always.
    spm hanya permulaan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. woaa ... thanks :') huhu . Amin . harap-harap dapat gak hehe

      Delete
  9. jangan putus asa . tunggu je , in shaa allah ada rezeki tu . apply je semua , yg mana rezeki awak , yg tu lah dapat . just jgn takut nak pilih apa utk masa depan awak . :)
    *berdasarkan pengalaman sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks sis :'3 saya akan apply smua haha

      Delete
  10. Takpe Mira, yang tu lah hasil usaha Mira selama belajar 5 tahun dekat sekolah. Lain orang lain rezekinya :)

    ReplyDelete
  11. sbar laa . adda pon tak krdit gak add math . sedih gile . malu dengan kawan2 . yang penting kite dah usaha kan .

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu yupp . kawan-kawan yg lain lulus .

      Delete
  12. congrats 2 u. .dont sad sad lh. .

    ReplyDelete
  13. congrats 2 u. .dont sad sad lh. .

    ReplyDelete
  14. akak, janganlah nangis. SPM tu apa??
    akak mane boleh benchi2 diri.. :)
    youre my idol.

    ReplyDelete
  15. STPM sangat senang nak score.. why not try masuk form6 ? lebih kurang sama macam matrikulasi jea..
    nak-2 lagi sistem baru ni.. setahun setengah je masuk form6, keluar je boleh ambil Ijazah terus... ^_^

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi membaca , jangan lupa tinggalkan komen :)
Fikir semula sekiranya korang ingin meninggalkan komen lucah, ugutan, mengancam, identiti palsu, dan menyakitkan hati. Baca AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998. Oh, sebelum tu, tengok lah site awesome
ini