Friday, 28 August 2020

First Time Tanam Kencur


Assalamualaikum & hi! Hari yang sama masa beli Ulam Raja punya benih, Miraa ada beli beberapa tumbuhan lain juga. Haa kencur ni salah satu daripadanya. Ahaha. Untuk yg lain, nanti Miraa share dekat entry seterusnya ya. Gambar atas ni 21 hari selepas Miraa tanam semula anak pokok kencur yang penjual pos dekat Miraa. 


Sebelum ni tak pernah tahu pula kencur ni ada dalam kuah pecal ahah. Haritu FIL ada beli, nak tanam tapi tak boleh dah sebab dah kering & lama dalam peti sejuk. Mula-mula macam takde harapan je rupa dia ni bila kena tanam. Alhamdulillah selepas seminggu tu ada lah jugak perubahan dan hidup sampai ke hari ini. Tapi tak tahu pula berapa lama dia akan hasilkan isi ahahaha. Kita tunggu dan lihat. Nanti Miraa update. 

Love,

Share:

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi membaca , jangan lupa tinggalkan komen :)
Fikir semula sekiranya korang ingin meninggalkan komen lucah, ugutan, mengancam, identiti palsu, dan menyakitkan hati. Baca AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998. Oh, sebelum tu, tengok lah site awesome
ini