Thursday, 27 August 2020

Ulam Raja / King's Salad


Assalamualaikum & hi. Nak share yang 7 Ogos haritu Miraa ada beli benih Ulam Raja dekat Shopee. Hihi. Harini genap 20 hari lah kiranya. Alhamdulillah tumbuh dengan sihat pokok ulam raja Miraa ni. Senang sangat nak jaga tak perlu letak baja atau sembur racun serangga pun. 


Nama lain pokok ni cosmos, rasanya pernah nampak benih dia kena jual dekat Kedai Eco tapi bila cari semula dah takde hihi. Cara nak tanam senang je. Korang cuma perlu tabur atas tanah, dan timbus semula. Simpan tempat yang kena matahari dan jangan lupa siram bila tanah dah kering. 

Love,

Share:

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi membaca , jangan lupa tinggalkan komen :)
Fikir semula sekiranya korang ingin meninggalkan komen lucah, ugutan, mengancam, identiti palsu, dan menyakitkan hati. Baca AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998. Oh, sebelum tu, tengok lah site awesome
ini